Volume 4, Issue 4 (12-1994)                   J Holist Nurs Midwifery 1994, 4(4): 19-24 | Back to browse issues page

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Zakerifard T. Comparative Survey of Nursing and Obstetric Educator's Views on Lecture and Group Discussion as Methods of Teaching in faculties of Nursing and Obstetrics Affiliated to Guilan University of Medical Sciences.. J Holist Nurs Midwifery. 1994; 4 (4) :19-24
URL: http://hnmj.gums.ac.ir/article-1-1256-en.html
Instructor, Department of Nursing , School of Nursing and Midwifery, Guilan University of Medical Sciences, Rasht, Iran
Abstract:   (1103 Views)
چکیده پژوهش:
این پژوهش یک مطالعه توصیفی مقایسه ای است که هدف آن تعیین و مقایسه نظرات مربیان پرستاری و مامایی دانشکده های پرستاری و مامایی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مورد دو شیوه تدریس سخنرانی وبحث گروهی است. اطلاعات توسط پرسشنامه از کلیه مربیان واجد شرایط پژوهش به تعداد ۷۸ مربی مرد و زن) عضو هیئت علمی و غیر هیئت علمی که در هنگام پژوهش در یکی از دانشکده های پرستاری و مامایی رشت، لاهیجان، لنگرود، انزلی و صومعه سرا مسئولیت آموزش دانشجویان را به عهده داشتند، جمع آوری گردید. نتایج نشان داد که اکثریت مربیان پرستاری و مامایی با شیوه تدریس بحث گروهی موافق و با شیوه سخنرانی تا حدودی موافق بوده اند. هم چنین بین نظرات مربیان در مورد دو شیوه تدریس با اطمینان بیش از ٪۹۹ اختلاف معنی دار آماری وجود داشت .
Full-Text [PDF 5320 kb]   (171 Downloads)    
Article Type : Research | Subject: Special
Received: 2019/07/8 | Accepted: 2019/07/8 | Published: 2019/07/8

Add your comments about this article : Your username or Email:
CAPTCHA

Rights and permissions
Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.