Instructor, Department of Nursing , School of Nursing and Midwifery, Guilan University of Medical Sciences, Rasht, Iran
Abstract: (1604 Views)
چکیده:
این پژوهش یک مطالعه توصیفی است که با هدف «تعیین میزان آگاهی و نگرش پرستاران مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مورد پژوهش و اهمیت آن در پرستاری» انجام گرفته است.
روش نمونه گیری تصادفی سیستماتیک بوده که طی آن ۱۶۴ نفر از میان پرستاران واجد شرایط در مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی انتخاب شده اند جهت دستیابی به اهداف پژوهش از پرسشنامه استفاده گردید و پس از تعیین آگاهی و نگرش ارتباط بین متغیرهای پژوهش با هم و نیز ویژگیهای فردی نمونه ها نیز با استفاده از آموزنهای آماری مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که اکثریت واحدهای مورد پژوهش (۷۵٪) از آگاهی مطلوبی در مورد پژوهش و اهمیت آن در پرستاری برخوردار بوده و بیشترین درصد (۶۲ / ۲ %) واحدهای مورد پژوهش دارای نگرش مثبت در این زمینه بوده اند همچنین یافته ها نشان داد که بین متغیرهای آگاهی و نگرش واحدهای مورد پژوهش، همبستگی معنی دار آماری وجود دارد ( ۰
/ ۰۰۰۱>P) و نیز بین متغیرهای من، سمت فعلی، مسابقه کاری منابع کسب اطلاع ( مانند گذراندن دوره های مقدماتی روش تحقیق در دوره کارشناسی، شرکت در کارگاههای روش تحقیق و میزان آگاهی واحدهای مورد پژوهش، ارتباط معنی دار و همچنین بین متغیرهای شرکت در کارگاههای روش تحقیق و گذراندن دوره های مقدماتی روش تحقیق در دوره کارشناسی با نگرش واحدهای مورد پژوهش ارتباط معنی داری وجود دارد.
Article Type :
Research |
Subject:
Special Received: 2019/06/25 | Accepted: 2019/06/25 | Published: 2019/06/25