Volume 11, Issue 1 And 39 (7-2001)                   J Holist Nurs Midwifery 2001, 11(1 And 39): 41-48 | Back to browse issues page

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Shekani J, Ghanbari Khanghah A, RezaiePoor A, Atrkare Roushan Z. Study the Level of Satisfaction of Parents of Hospitalized.." Children with Staff's.Communication . . J Holist Nurs Midwifery. 2001; 11 (1 and 39) :41-48
URL: http://hnmj.gums.ac.ir/article-1-1112-en.html
1- Instructor, Department of Nursing , School of Nursing and Midwifery, Guilan University of Medical Sciences, Rasht, Iran
2- Instructor, Department of Nursing , School of Nursing and Midwifery, Tehran University of Medical Sciences, Tehran, Iran
3- Instructor, Bio-Statistics, School of Medicine, Guilan University of Medical Sciences, Rasht, Iran
Abstract:   (1158 Views)
 
چکیده: این پژوهش یک مطالعه توصیفی است که با هدف تعیین رضایت والدین کودکان بستری از نحوه برقراری ارتباط کارکنان با آنان در یکی از مراکز آموزشی - درمانی شهر رشت، سال ۱۳۷۸ انجام گرفته است.
نمونه های مورد پژوهش در این مطالعه ۳۲۲ نفر از والدین کودکان بستری در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت می باشند که به روش نمونه گیزی تصادفی از میان والدین واجد شرایط پژوهش انتخاب شدند.
جهت دستیابی به اهداف پژوهش، پرسشنامه ای مشتمل بر سه بخش شامل: مشخصات فردی، سئوالات مربوط به چگونگی برقراری ارتباط پرستاران با والدین و سئوالات مربوط به چگونگی برقراری ارتباط پزشکان با آنان (در مجموع ۳۴ سئوال) تنظیم گردید که توسط نمونه های مورد پژوهش پاسخ داده شد و میزان رضایت آنان از نحوه برقراری ارتباط . کارکنان با آنان با استفاده از مقیاس (بله، گاهی، خیر) مورد سنجش قرار گرفت.
اعتبار علمی ابزار گردآوری داده ها از طریق اعتبار محتوا و اعتماد علمی آن با استفاده از رابطه آلفاکرونباخ ) مورد تأیید قرار گرفت و رضایت والدین براساس ۹۰ درصد امتیاز کل پرسشنامه (۴۰/ ۸ %) به دو سطح رضایت بالا و رضایت پایین | طبقه بندی گردید. داده ها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی با بکارگیری ابزار رایانه ای SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت: یافته ها نشان داد که ۵۱ / ۲ درصد والدین از ارتباط پرستاران  ۵۷ /۱ درصد از ارتباط پزشکان رضایت بالا داشتند ه و در مجموع ۵۳ / ۱۰ درصد والدین از ارتباط کارکنان رضایت بالا داشتند و ۴۹
/ ۹ درصد. والدین از ارتباط کارکنان  رضایت پایین داشتند. این مطلب بیانگر آنست که کادر درمان در برقراری ارتباط با والدین چندان موفق نبوده اند و.. جهت تعیین ارتباط بین رضایت والدین کودکان بستری از نحوه ارتباط کارکنان با آنان و مشخصات فردی والدین از آزمون آماری کای دو استفاده گردید. نتایج آزمون نشان داد که بین رضایت کلی والدین از ارتباط کارکنان با متغیرهای سن، . تحصیلات و محل سکونت رابطه معنی دار آماری وجود دارد.
 
Full-Text [PDF 25125 kb]   (244 Downloads)    
Article Type : Research | Subject: Special
Received: 2019/06/24 | Accepted: 2019/06/24 | Published: 2019/06/24

Add your comments about this article : Your username or Email:
CAPTCHA

Rights and permissions
Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.