دوره 24، شماره 3 - ( 7-1393 )                   جلد 24 شماره 3 صفحات 72-79 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mesbah M, Faghani M, Adib M, Salamat F. Effect of task based teaching on reading and comprehension skills of midwifery students . J Holist Nurs Midwifery. 2014; 24 (3) :72-79
URL: http://hnmj.gums.ac.ir/article-1-325-fa.html
مصباح مژگان، فغانی معصومه، ادیب معصومه، سلامت فاطمه. تاثیر آموزش تکلیف محور بر مهارت خواندن و درک مطلب زبان انگلیسی دانشجویان مامایی . مجله پرستاری و مامایی جامع نگر. 1393; 24 (3) :72-79

URL: http://hnmj.gums.ac.ir/article-1-325-fa.html


گروه علوم تشریح، دانشیار، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رشت، ایران ، mfaghani@gums.ac.ir
چکیده:   (2403 مشاهده)

مقدمه: یکی از مشکلات مهم و اساسی در نظام آموزشی ما استفاده از روشهای آموزش سنتی در تدریس زبان انگلیسی در مدارس و دانشگاه هاست. کیفیت آموزشی نامطلوب و عدم علاقه دانشجویان به یادگیری زبان به علت عدم آگاهی معلمان از روش های صحیح تدریس خواندن و درک مطلب زبان انگلیسی است. استفاده از شیوه های آموزشی فرایند محور نظیر روش تکلیف محور، راهی برای حل معضلات و رفع نقایص روش تدریس سنتی زبان انگلیسی می باشد .

هدف: این پژوهش به منظور بررسی تاثیر بکارگیری روش تدریس تکلیف محور در تقویت مهارت خواندن و درک مطلب زبان انگلیسی دانشجویان رشته مامایی صورت گرفته است.

روش کار: این مطالعه از نوع کارآزمایی میدانی است که بر روی 49 نفراز دانشجویان مامایی گروه سنی 20- 18 سال در دانشکده پیراپزشکی لنگرود، در سال 1391صورت گرفت. دانشجویان به صورت غیر تصادفی به دوگروه آزمون و کنترل تقسیم شدند.گروه آزمون به روش تکلیف محور و گروه کنترل به روش سنتی دستور وترجمه به مدت یک ترم تحصیلی تحت آموزش قرار گرفتند. از هر دو گروه پیش و پس آزمون گرفته شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمونهای تی مستقل و تی زوجی و کای دو صورت گرفت.

نتایج: نمره دانشجویان در گروه آزمون قبل (54/1±16/6) و بعد (75/1±38/16) از آموزش تفاوت معنی داری را نشان داد)0001/0 (p<در گروه کنترل نیز بین نمرات قبل (97/1±02/6) و بعد (91/1±98/12) از آموزش به روش سنتی تفاوت معنی داری مشاهده گردید)0001/0 (p<ولی این تفاوت در گروه آزمون بیشتر بود. سابقه شرکت در کلاسهای زبان خارج از دانشگاه پیشرفت بیشتری را در نمرات امتحانی هر دو گروه ایجاد کرد)0001/0 (p.

نتیجه گیری: با توجه به تاثیر مثبت آموزش تکلیف محور در مهارت خواندن و درک مطلب دانشجویان مامایی نسبت به روش سنتی در این مطالعه پیشنهاد می گردد که استادان در روش تدریس زبان انگلیسی بهره گیری از روشهای تدریس فرایند محور نظیر روش تکلیف محور را مورد توجه قرار دهند.

واژه‌های کلیدی: تدریس، مامایی، دانشجویان
  |   |   متن کامل (HTML)  (417 مشاهده)  
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۱/۱۰/۵ | پذیرش: ۱۳۹۲/۷/۲۱ | انتشار: ۱۳۹۳/۶/۱۷

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله پرستاری و مامایی جامع نگر می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Journal of Holistic Nursing And Midwifery

Designed & Developed by : Yektaweb