دوره 17، شماره 2 - ( 7-1386 )                   جلد 17 شماره 2 صفحات 23-30 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

latifi S, maghsoodi S, chehrzad M, heydarzadeh A. Survey relationship between clinical faculties' manner or teaching behaviors and ‎nursing students' anxiety from students' view point at Guilan University of ‎Medical Sciences, ‎‏2007‏. J Holist Nurs Midwifery. 2007; 17 (2) :23-30
URL: http://hnmj.gums.ac.ir/article-1-256-fa.html
لطیفی شهربانو، مقصودی شاهرخ، چهرزاد مینو میترا، حیدرزاده آبتین. بررسی دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشکده های پرستاری و مامایی دانشگاه علوم ‏پزشکی گیلان در خصوص ارتباط بین نحوه ی رفتارهای آموزشی اساتید بالینی با ‏اضطراب دانشجویان سال 86-1385‏. مجله پرستاری و مامایی جامع نگر. 1386; 17 (2) :23-30

URL: http://hnmj.gums.ac.ir/article-1-256-fa.html


، nursegilan@yahoo.com
چکیده:   (1630 مشاهده)

مقدمه: چگونگی رفتارهای آموزشی اساتید بالینی پرستاری و ارتباط آنها با دانشجویان، ممکن است به طور مثبت و یا منفی بر اضطراب و ‏متعاقباً یادگیری و عملکرد دانشجویان تاثیر بگذارد.‏

هدف: هدف از این مطالعه تعیین ارتباط بین نحوه ی رفتارهای آموزشی اساتید بالینی با اضطراب دانشجویان از دیدگاه دانشجویان ‏پرستاری دانشکده های پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بوده است.‏

مواد و روشها: در این پژوهش 171 نفر از دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان که به کارآموزی اشتغال داشتند، به روش ‏سرشماری انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه ای مشتمل بر دو بخش مشخصات فردی، بررسی رفتارهای آموزش بالینی و ‏پرسشنامه اضطراب آشکار اشپیلبرگر بود که توسط واحدهای مورد پژوهش در محیط های کارآموزی تکمیل گردید.‏

نتایج: نتایج این پژوهش نشان داد که ارتباط معکوس و معنی دار بین رفتارهای آموزش فردی(0001/0‏P<‎‏ و 63/0-‏r=‎‏) و رفتارهای ‏آموزش حرفه ای(0001/0‏P<‎‏ و 47/0-‏r=‎‏) اساتید بالینی با اضطراب آشکار دانشجویان وجود دارد به نحوی که با قوی تر شدن رفتارهای ‏آموزشی اساتید، اضطراب دانشجویان کاهش می یابد.‏

 نتیجه گیری: با توجه به نتایج بدست آمده، اساتید بالینی پرستاری باید هوشیار باشند که رفتارهای آموزشی آنها به دانشجویان در ‏کنترل اضطراب خود در محیط بالینی کمک می نماید.‏

  |   |   متن کامل (HTML)  (319 مشاهده)  
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۳/۵/۲۶ | پذیرش: ۱۳۹۳/۵/۲۶ | انتشار: ۱۳۹۳/۵/۲۶

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله پرستاری و مامایی جامع نگر می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Journal of Holistic Nursing And Midwifery

Designed & Developed by : Yektaweb