دوره 16، شماره 2 - ( 7-1385 )                   جلد 16 شماره 2 صفحات 34-40 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

mehrabiyan F, nasiripour A, sadr A, keshavarz S. Level of costumer focus after implementing the quality improvement model in ‎hospitals of Rasht. J Holist Nurs Midwifery. 2006; 16 (2) :34-40
URL: http://hnmj.gums.ac.ir/article-1-240-fa.html
مهرابیان فردین، نصیری پور امیر اشکان، صدر علی، کشاورز محمدیان سکینه. میزان تمرکز برمشتری پس از اجرای الگوی بهبود کیفیت در مراکز آموزشی درمانی ‏رشت. مجله پرستاری و مامایی جامع نگر. 1385; 16 (2) :34-40

URL: http://hnmj.gums.ac.ir/article-1-240-fa.html


، Mehrab‏5002‏@yahoo.com
چکیده:   (1616 مشاهده)

مقدمه: در دنیای رقابتی و متحول امروزی سازمانهایی موفق خواهند بود که با تکیه بر اصول مشتری مداری، کیفیت خدمات و کالاهای ‏خود را ارتقا دهند.

‏ هدف: این مطالعه با هدف تعیین میزان تمرکز بر مشتری پس از اجرای الگوی بهبود کیفیت در مراکز آموزشی درمانی رشت در سال ‏‏1384 انجام گرفته است. ‏ روش کار: پژوهش حاضر از نوع توصیفی ـ تطبیقی می باشد. جامعه پژوهش صاحبان فرآیند الگوی بهبود کیفیت در شش بیمارستان ‏آموزشی، درمانی رشت می باشد. ابزار گردآوری داده ها چک لیست استاندارد بین المللی سیمپلی بتر میباشد. ‏

نتایج: درصد امتیازات مربوط به دانش مشتری در بیمارستان امیرالمومنین(38/51%)، دکترحشمت رشت(57/81%)، الــزهـرا ‏‏(56/75%)، 17 شهریور(78/77%)، رازی(9/61%)، شفا(89/63%) است. میانگین امـتیازات مربوط به رضایت مشتری در بیمارستانهای ‏امیرالمومنین، دکتر حشمت، الزهرا، 17 شهریور، رازی، شفا به ترتیب‎ ‎‏(08/53 %)، (27/66 %)، (66/66%)، (11/61%)، (96/53%)،‎ ‎‏(47%) ‏‎ ‎است.‏

نتیجه گیری: کلیه بیمارستانهای مورد مطالعه پیشرفت و بهبود مداوم در زمینه «دانش مشتری» و«رضایت مشتری» را در طیف گسترده ‏ای از فرآیندهای خود و در بخش های متعددی از سازمانشان اعمال نموده اند و با اجرای الگوی بهبود کیفیت در بیمارستانهای مورد ‏مطالعه تمرکز بر مشتری در بخش وسیعی از فرآیندهای سازمانی مد نظر و مورد توجه قرار گرفته است. ‏

  |   |   متن کامل (HTML)  (261 مشاهده)  
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۳/۵/۲۵ | پذیرش: ۱۳۹۳/۵/۲۵ | انتشار: ۱۳۹۳/۵/۲۵

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله پرستاری و مامایی جامع نگر می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Journal of Holistic Nursing And Midwifery

Designed & Developed by : Yektaweb