Volume 6, Issue 2 (11-1996)                   JHNM 1996, 6(2): 52-58 | Back to browse issues page

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Seyed Fazelpoor S F. ​A Comparative Study on The Level of Knowledge, Attitude and Practice of Upper Secondary Teaching Students of Guilan University and Senior Nursing Students of Nursing And Midwifery Schools of Guilan University of Medical Sciences from Breast Self-Examination . JHNM 1996; 6 (2) :52-58
URL: http://hnmj.gums.ac.ir/article-1-1222-en.html
Instructor, Department of Nursing , School of Nursing and Midwifery, Guilan University of Medical Sciences, Rasht, Iran
Abstract:   (1619 Views)
این پژوهش یک مطالعه زمینه ای است که با هدف تعیین تفاوت بین میزان آگاهی، نگرش و عملکرد دانشجویان سال آخر دبیری دانشکده های علوم وابسته به دانشگاه گیلان و دانشجویان سال آخر پرستاری دانشکده های پرستاری و مامایی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی گیلان از خودآزمایی پستان انجام گرفت. اطلاعات با استفاده از پرسشنامه از ۶۰ دانشجوی سال آخر دبیری و ۵۵ دانشجوی سال آخر پرستاری جمع آوری گردیده نتایج نشان داد که اکثریت دانشجویان سال آخر پرستاری دارای آگاهی زیادی از خودآزمایی پستان بودند. در حالیکه اکثریت دانشجویان سال آخر دبیری از آگاهی کمی در خصوص این خودآزمایی برخوردار بودند. هم چنین نتایج نشان داد که هیچکدام از واحدهای مورد پژوهش در دو گروه، نگرش منفی نسبت به خودآزمایی پستان نداشتند و اکثریت دانشجویان سال آخر پرستاری دارای نگرش مثبت بودند در حالیکه اکثریت دانشجویان سال آخر دبیری دارای نگرش بی تفاوت نسبت به خودآزمایی پستان بودند. همچنین اکثریت واحدهای مورد پژوهش در هر دو گروه از عملکرد بدی در خودآزمایی پستان برخوردار بودند. اما کمتر از نیمی از دانشجویان سال آخر پرستاری از عملکرد متوسط برخوردار بودند در حالیکه فقط ۶ / ۷ درصد از دانشجویان سال آخر دبیری دارای عملکرد متوسط در خودآزمایی پستان بودند به استثناء چند مورد، ارتباط معنی دار آماری بین مشخصات فردی و اجتماعی واحدهای مورد پژوهش با میزان آگاهی، نگرش و عملکرد آنها وجود نداشت .

 
Full-Text [PDF 2720 kb]   (281 Downloads)    
Article Type : Research | Subject: Special
Received: 2019/07/6 | Accepted: 2019/07/6 | Published: 2019/07/6

Add your comments about this article : Your username or Email:
CAPTCHA

Rights and permissions
Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.