Volume 10, Issue 2 And 37 (12-2000)                   JHNM 2000, 10(2 And 37): 9-14 | Back to browse issues page

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Akbari A. Survey Knowledge and Attitude of Nurses about Research and its Importance in Haspitals Affiliated to Guilan University of Medical Sciences. . JHNM 2000; 10 (2 and 37) :9-14
URL: http://hnmj.gums.ac.ir/article-1-1117-en.html
Instructor, Department of Nursing , School of Nursing and Midwifery, Guilan University of Medical Sciences, Rasht, Iran
Abstract:   (1584 Views)
چکیده:
این پژوهش یک مطالعه توصیفی است که با هدف «تعیین میزان آگاهی و نگرش پرستاران مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مورد پژوهش و اهمیت آن در پرستاری» انجام گرفته است.
روش نمونه گیری تصادفی سیستماتیک بوده که طی آن ۱۶۴ نفر از میان پرستاران واجد شرایط در مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی انتخاب شده اند جهت دستیابی به اهداف پژوهش از پرسشنامه استفاده گردید و پس از تعیین آگاهی و نگرش ارتباط بین متغیرهای پژوهش با هم و نیز ویژگیهای فردی نمونه ها نیز با استفاده از آموزنهای آماری مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که اکثریت واحدهای مورد پژوهش (۷۵٪) از آگاهی مطلوبی در مورد پژوهش و اهمیت آن در پرستاری برخوردار بوده و بیشترین درصد (۶۲ / ۲ %) واحدهای مورد پژوهش دارای نگرش مثبت در این زمینه بوده اند همچنین یافته ها نشان داد که بین متغیرهای آگاهی و نگرش واحدهای مورد پژوهش، همبستگی معنی دار آماری وجود دارد ( ۰
/ ۰۰۰۱>P) و نیز بین متغیرهای من، سمت فعلی، مسابقه کاری منابع کسب اطلاع ( مانند گذراندن دوره های مقدماتی روش تحقیق در دوره کارشناسی، شرکت در کارگاههای روش تحقیق و میزان آگاهی واحدهای مورد پژوهش، ارتباط معنی دار و همچنین بین متغیرهای شرکت در کارگاههای روش تحقیق و گذراندن دوره های مقدماتی روش تحقیق در دوره کارشناسی با نگرش واحدهای مورد پژوهش ارتباط معنی داری وجود دارد.
 
 
 
Full-Text [PDF 28238 kb]   (458 Downloads)    
Article Type : Research | Subject: Special
Received: 2019/06/25 | Accepted: 2019/06/25 | Published: 2019/06/25

Add your comments about this article : Your username or Email:
CAPTCHA

Rights and permissions
Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.